Εμφάνιση απλής εγγραφής

Ασφάλεια λιμένων. Διερεύνηση της εφικτότητας και δυνητικής αποτελεσματικότητας λήψης μέτρων ασφαλείας παρόμοιων με αυτά που ισχύουν στα αεροδρόμια

dc.contributor.advisorΝικητάκος, Νικήτας
dc.contributor.authorΜιχαήλ, Ευγενία
dc.date.accessioned2017-05-10T10:58:38Z
dc.date.available2017-05-10T10:58:38Z
dc.date.issued2017-04
dc.identifier.urihttp://okeanis.lib2.uniwa.gr/xmlui/handle/123456789/3453
dc.description.abstractΣτην εποχή μας που ολοένα και αυξάνονται τα κρούσματα τρομοκρατίας και εκτάκτων καταστάσεων είναι επιτακτική η δημιουργία και εφαρμογή μέτρων ασφαλείας και ιδιαίτερα σε σημεία μαζικής συγκέντρωσης πληθυσμού όπως αυτά των αερολιμένων αλλά και των λιμένων. Στους λιμένες δεν έχει δοθεί βαρύτητα σε θέματα που αφορούν την ασφάλεια καθώς επίσης και η ελληνική νομοθεσία υστερεί στην δημιουργία σχετικών νόμων και κατευθύνσεων. Αντικείμενο της παρούσας εργασίας είναι η διερεύνηση της εφικτότητας και δυνητικής αποτελεσματικότητας λήψης μέτρων ασφαλείας στα λιμάνια της χώρας, παρόμοιων με αυτά που ισχύουν στα αεροδρόμια. Για να επιτευχθεί ο στόχος της παρούσας εργασίας έχουν τεθεί τα παρακάτω ερευνητικά ερωτήματα: 1. Ποια είναι η υπάρχουσα κατάσταση στους επιβατικούς λιμένες της χώρας ; 2. Ποια είναι η υπάρχουσα κατάσταση στους αερολιμένες ; 3. Κατα πόσο είναι εφικτή η υιοθέτηση μέτρων ασφαλείας στους λιμένες παρόμοιας έντασης με αυτής των αεροδρομίων ; 4. Κατά πόσο οι επιβάτες είναι πρόθυμοι να τα εφαρμόσουν ; 5. Πως αισθάνονται οι επιβάτες σε σχέση με την ασφάλεια ; Η εργασία έχει την ακόλουθη δομή. Στο κεφάλαιο δύο μελετάται το νομικό πλαίσιο ασφαλείας των αερομεταφορών, συμβάσεις που δημιουργήθηκαν έτσι ώστε να υιοθετηθεί ένα κοινό πλαίσιο διαδικασίων ασφαλείας μεταξύ των χωρών, την ίδρυση του Διεθνή Οργανισμού Πολιτικής Αεροπορίας (ICAO) και άλλων παρόμοιων φορέων. Εξετάζονται τα ζητήματα που προκύπτουν από τα μέτρα ασφαλείας στους αερολιμένες καθώς και διάφορες πτυχές της ασφάλειας. Στο δεύτερο κεφάλαιο παρουσιάζονται τα μέτρα ασφαλείας στις θαλάσσιες μεταφορές, η ίδρυση του ΙΜΟ και η εφαρμογή των κανόνων αυτού όπως ο ISPS και στη συνέχεια θέματα ασφαλείας που προκύπτουν στις μετακινήσεις μέσω θαλάσσης όπως το λαθρεμπόριο, η τρομοκρατία και η λαθρομέταναστευση. Επόμενο κεφάλαιο είναι η βιβλιογραφική επισκόπηση όπου παρατίθονται προγενέστερες έρευνες σχετικές με την ασφάλεια στους λιμένες και τα αεροδρόμια. 8 Τέταρτο κεφάλαιο είναι η παράθεση του μεθοδολογικού πλαισίου το οποίο παρουσιάζεται και διαγραμματικά που δημιουργήθηκε για να πραγματοποιηθεί η έρευνητική διαδικασία. Ακολουθεί η επεξεργασία των δεδομένων του ερωτηματολογίου και η ανάλυση τους με στατιστικούς πίνακες. Στο έβδομο κεφάλαιο παρουσιάζονται τα συμπεράσματα της έρευνας, καθώς και οι απαντήσεις των ερευνητικών ερωτημάτων που έχουν τεθεί. Στο όγδοο κεφάλιαο παρατίθονται προτάσεις για περαιτέρω έρευνα σαν απόροια της εργασίας αυτής. Στο τέλος της διπλωματικής εργασίας επισυνάπτεται παράρτημα με το ερωτηματολόγιο που χρησιμοποιήθηκε για την έρευνα.el
dc.format.extent79el
dc.language.isoelel
dc.publisherΑ.Ε.Ι. Πειραιά Τ.Τ.el
dc.publisherΠανεπιστήμιο Αιγαίουel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/*
dc.subjectTPSH::Κοινωνικές Επιστήμες::Εμπόριο::Εμπορική Ναυτιλίαel
dc.subjectTPSH::Κοινωνικές Επιστήμες::Μεταφορέςel
dc.subjectTPSH::Κοινωνικές Επιστήμες::Δίκαιο::Ναυτικό Δίκαιοel
dc.titleΑσφάλεια λιμένων. Διερεύνηση της εφικτότητας και δυνητικής αποτελεσματικότητας λήψης μέτρων ασφαλείας παρόμοιων με αυτά που ισχύουν στα αεροδρόμιαel
dc.title.alternativePort security: Feasibility and potential efficiency research in security measures similar to those currently applied to airportsel
dc.typeΜεταπτυχιακή εργασίαel
dc.contributor.committeeΑλαφοδήμος, Κωνσταντίνος
dc.contributor.committeeΓκανέτσος, Θεόδωρος
dc.contributor.masterΝέες Τεχνολογίες στη Ναυτιλία και τις Μεταφορέςel
dc.subject.keywordΛιμένεςel
dc.subject.keywordΑεροδρόμιαel
dc.subject.keywordΑσφάλειαel
dc.subject.keywordΝομοθεσίαel
dc.subject.keywordΕπιβάτεςel
dc.subject.keywordΜέσα μεταφοράςel
dc.subject.keywordΤρομοκρατίαel
dc.subject.keywordΑσφάλεια λιμένωνel
dc.subject.keywordΘαλάσσιες μεταφορέςel
dc.subject.keywordΜέτρα ασφαλείαςel
dc.description.abstracttranslatedNowadays we increase the terrorist incidents and emergencies are imperative the creation and implementation of security measures, especially in places of mass population concentration as airports and ports. Ports are not given importance to safety related issues as well as the Greek legislation lags in creating relevant laws and guidance. The purpose of this study is to investigate the feasibility and potential effectiveness of security measures in ports across the country, similar to those applied in airports. In order to achieve the objective of this research the following questions were brought up: 1. Which is the current situation in ports across the country? 2. Which is the existing situation at airports? 3. Is it possible the adaptation of safety measures, similar of those that are implemented in airports, regarding its intensity? 4. Whether passengers are willing to implement those measures? 5. How passengers feel about safety? 9 The paper has the following structure: Chapter Two studies the legal aspect of the aviation security framework in order to adopt a common framework for security processes between countries, the establishment of the International Civil Aviation Organization (ICAO) and other similar bodies. Issues arising from security measures at airports and various safety aspects are being examined thoroughly. In the second chapter examines the security measures in maritime transport, the establishment of the IMO and the application of its rules, such as ISPS, and also security issues arising in transportation by sea such as smuggling, terrorism and illegal immigration. The next chapter is the literature review, where previous research related to safety in ports and airports are projected. The fourth chapter is the setting of a methodological framework which is presented graphically in order to follow the research process, followed by the processing of the questionnaire data and their analysis with statistical tables. In the seventh chapter the findings of the investigation are being presented, and in the eighth we find some interesting recommendations for further research. At the end of the thesis there is an annex attached to the questionnaire used for the survey. This study includes the data collection, their analysis and development of the methodology on the attitudes, the perceptions of passengers and the feeling of security in ports versus the respective emotions about the airports. The data collection didn't concern a specific port or airport of the country but generally about the Greek ports. Upon review of the literature we reached to the conclusion that there is a lack of legislation in matters of ports in relation to the legislative framework of airports. Then, the methodological framework of port and airport service user behavior had been developed, indicating their sense of security when they are in a port and an airport respectively. So, the factors that affect the emotions and the safety perceptions of the travelers have been detected.el


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail
Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα
Εκτός από όπου επισημαίνεται κάτι διαφορετικό, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα

Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου, έγιναν στο πλαίσιο του Έργου "Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Προστιθέμενης Αξίας Ψηφιακής Βιβλιοθήκης ΤΕΙ Πειραιά", του Επιχειρησιακού Προγράμματος "Ψηφιακή Σύγκλιση"